מבזק מס מספר 467 - 

מיסוי בינלאומי  20.9.2012

"משולש הזהב" – האם חייב במס? - 20.9.2012

משולש הזהב הוא משולש שבו זוויות בנות 30, 60, 90 מעלות והוא מקיים יחסים רבים ומעניינים בתחום הגיאומטריה.

ברצוננו לעסוק ב"משולש זהב" מסוג אחר – המשולש הינו היחס בין הלקוח, למייצג ולרשות המיסים והכול – בענייני מיסוי או אי מיסוי הזהב.

לאחרונה, במסגרת פניות רבות לגילוי מרצון אשר ביצע משרדנו נוכחנו לדעת כי קיימים לקוחות אשר להם אחזקות בזהב – חלקם במטבעות זהב וחלקם במטילי זהב, כמו בסרטים ממש.

מכירת זהב – הסוגיה שמתעוררת בהקשר לכך – האם מכירת זהב בימים אלו, לעיתים כדי לממן את תשלום המס, מהווה כשלעצמה אירוע מס? העיקרון הוא "כל מקרה לגופו" וכמובן תלוי בכמות הנמכרת, במהות ההשקעה, במשך הזמן שלה ובפרמטרים רבים נוספים.

עמדתנו הינה כי כאשר עסקינן במטבעות זהב הרי שמדובר ב"מטלטלין לשימוש אישי" ולפיכך אין להטיל מס על עסקת מכירת זהב, וזאת באין "נכס" כמשמעותו בסעיף 88 לפקודה. כאשר עסקינן במטילי זהב – גם אז ניתן לומר כי המטיל הוא מטלטלין לשימוש אישי בעיקר כאשר הם מוחזקים לתקופה לא קצרה.
אמנם יתכן כי פקיד השומה ינסה לגרוס אחרת תוך פרשנות המונח "לשימוש אישי" – אולם לדעתנו ניתן יהיה להתמודד כנגד עמדה זו בטיעונים משפטיים וכלכליים.

אנו סבורים כי מחלוקות אלו צפויות להתעורר באופן משמעותי יותר בעתיד הקרוב וזאת בעקבות אחזקות של תושבי ישראל בזהב ובשאר "סחורות" אחרות. דיונים אלו צפויים לעלות במסגרת הפניות לגילוי מרצון ואף במסגרות דיוניות "רגילות" אחרות. משרדנו ערוך לסייע לפניות בנושא מכירת זהב ועסקאות דומות.

 

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) חגי אלמקייס ולרו"ח (משפטן) אייל סנדו ממשרדנו.

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה