מבזק מס מספר 148 - 

מיסוי ישראלי  23.3.2006

מועדי תשלום מקדמות למס הכנסה - 23.3.2006

בתיקון 147 נוספו מועדי דיווח ותשלום מקדמות חדשים, בנוסף על המועדים המיוחדים אשר נקבעו בתיקון 132. לנוחותכם ריכזנו את מועדי תשלום המקדמות:

ככלל, קיימים ארבעה סוגי דיווח ותשלום מקדמות:

1. מקדמות "רגילות".

2. מקדמות על "הכנסת חוץ".

3.מקדמות על רווח הון.

4. מקדמות רווח הון  בגין ניירות ערך סחירים.

מקדמות רגילות – קיימת חובת תשלום מקדמות שוטפות (חודשיות או דו-חודשיות) בגין כל הכנסה מכוח הסעיפים 2 ו- 3 לפקודה ולמעט אם מדובר ב"הכנסות מיוחדות" – הכנסות חוץ. (הכנסה מריבית, רווח הון מני"ע סחירים ומשכורת, מהם נוכה מלוא המס במקור, אין חובה לכלול אותן במחזור העסקאות).

מקדמות על הכנסות חוץ –  יחיד תושב ישראל חייב בדיווח "מקוצר" ותשלום מקדמה שנתית בגין הכנסות חוץ: דיבידנד שהתקבל מחו"ל, רווחי הון מניירות ערך זרים ("וישראלים זרים"), זכיות בפרסים והגרלות ושכר דירה מחו"ל, כל זאת במידה ולא נוכה מלוא המס במקור.

יש לשלם את המקדמה השנתית עד ליום 30 באפריל של השנה העוקבת, בגובה המס החל על הכנסה זו. נדרש לצרף דו"ח המפרט את דרך חישוב המקדמה. )ראה הרחבה בנושא מקדמות רגילות ומקדמות חוץ במבזק מס מספר 84 מתאריך 23.9.2004).

מקדמה בגין רווח הון "רגיל" – בניגוד לעבר, החל משנת המס 2006 יש לצרף למקדמה, אשר תשולם  תוך 30 יום ממועד אירוע המס, דוח רווח הון מפורט. (הוראות תשלום המקדמות בגין רווחי הון אלו לא יחולו בקשר לניירות ערך נסחרים בבורסה, לגביהם ראה הרחבה להלן). במידה ולא הוגש דיווח בגין רווח הון רשאי פקיד השומה לערוך "שומה לפי מיטב שפיטה" לרווח ההון. על החלטה כאמור של פקיד השומה יחולו הוראות השגה וערעור החלות בפקודה.

 מקדמות בגין רווחי הון מניירות ערך סחירים – החל משנת 2006, בגין רווחים ממכירת ניירות ערך סחירים (זרים  או ישראלים) אשר מהם לא נוכה מלוא המס במקור, נדרש המוכר להגיש דיווח חצי שנתי על רווחי ההון, בנוסף לדוח השנתי "הרגיל", ולשלם את המס הנובע מרווח ההון.

על רווחים שנבעו במחצית השנה הראשונה יש להגיש את הדיווח עד ליום 31.7 של אותה השנה, ולגבי רווחים שנבעו במחצית השנייה של השנה – ביום 31.1 של השנה העוקבת. דיווח זה איננו מחליף את הדיווח על "הכנסות חוץ" אשר יבוצע ב- 30.4 או את הדיווח השנתי "הרגיל" לפי העניין.

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה