מבזק מס מספר 653 - 

מיסוי בינלאומי  4.8.2016

רשימה של כ – 8000 ישראלים בעלי חשבונות בבנק HSBC שוויץ, הגיעה לרשות המיסים - 4.8.2016

ביום ה – 1 באוגוסט 2016 פרסמה רשות המסים הודעה לציבור, לפיה התקבלה מרשות המסים בצרפת רשימה של למעלה מ – 8,000 לקוחות ישראלים שהחזיקו חשבונות בבנק HSBC, שוויץ. על פי פרסומים באמצעי תקשורת זרים, מקור הרשימה הינו מעובד לשעבר בסניף HSBC ז'נבה, שוויץ, שנתפס על ידי רשויות האכיפה בצרפת, אשר תפסו את המידע ועיבדו אותו לכדי מאגר מידע נגיש.
מידע אודות לקוחות הבנק נמסר על ידי רשות המסים בצרפת לידי הרשויות בבריטניה, ספרד, בלגיה ויוון.
כעת, לאחר מגעים ומאמצים, קיבלה רשות המסים בישראל את רשימת הלקוחות הישראלים, למעלה מ- 8000 לקוחות שנכללו ברשימה ושהחזיקו חשבון בבנק HSBC, שוויץ.
כפי שפורסם על ידי רשות המסים, בכוונתה לבחון ולמיין את המידע שהתקבל ולבדוק מי מהלקוחות כללו דיווח על החשבונות בדיווחיהם השוטפים לרשות המסים (דוחות המס השנתיים) ומי מהלקוחות הישראלים שנכללו ברשימה דיווחו על חשבון הבנק במסגרת הליך של גילוי מרצון.
כאמור, בחינת רשות המסים של המידע האמור צפויה לארוך מספר חודשים. לאור זאת, אנו ממליצים לתושבי ישראל המחזיקים בחשבון בנק בחו"ל שטרם דווח והוסדר מול רשות המסים בישראל בכלל, ואלו שהחזיקו בחשבון בנק ב – HSBC שוויץ בפרט, לפנות לרשות המסים ולהגיש בקשה לגילוי מרצון, על מנת להסדיר את חשבון הבנק בחו"ל מול רשות המסים בישראל
(לעניין נוהל גילוי מרצון הוראת השעה של הגילוי מרצון, ראו מבזקנו מספר 562. נציין, כי ניתן להגיש בקשות לגילוי מרצון במסגרת הנוהל והוראת השעה עד ליום ה 31/12/2016).
לגבי תושבי ישראל שעשויים להיכלל ברשימה האמורה, גם הגשת בקשה לגילוי מרצון כעת, לאחר קבלת הרשימה מרשות המסים בצרפת, דבר שימנע מהם קבלת חסינות פלילית, עשויה להביא בכל זאת, לסיום מוצלח שומתי אזרחי בתיק!
מניסיוננו הרב, במרבית המקרים כאמור, לא נפתחת חקירה כנגד לקוח שהקדים והסדיר חבותו לרשות המיסים, ולמעשה הסתיים הטיפול בעניינו.
משרדנו טיפל במקרים לא מועטים בהם לאחר שהגענו להסכמות שומתיות, חשפנו את זהות הלקוח, הסתבר כי לא תינתן ללקוח זה חסינות פלילית מסיבות כלשהן, ע"י מחלקת החקירות ברשות המיסים. על אף זאת לא נעשתה כל פגיעה בהבנות שהגענו אליהן עם פקיד השומה לפני כן, והוסדרו היבטי המס במישור האזרחי, כשומות סופיות.
צוות עורכי הדין ורואי החשבון במשרדנו ישמח לייעץ וללוות לקוחות במקרים המתאימים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) חגי אלמקייס ולרו"ח (עו"ד) יניב גולדשטיין, ממשרדנו.

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה