מיסוי ביטקוין ומטבעות דיגיטליים

> מתי מתבצע מיסוי ביטקוין? מה גובה המס?
> מה דינם של שאר המטבעות הדיגיטליים?
> מהי עמדתה הרשמית של רשות המיסים בנושא?

המטבעות הדיגיטליים אינם "טרנד חולף" וצפויים לשנות באופן הדרגתי את שוק המטבעות העולמי. לאור ההתעניינות הרבה לה זוכה הנושא ובעקבות שאלות רבות המתעוררות בתחום – מצורף מאמר מפורט בנושא.

מאמר זה מספק סקירה כללית על עולם המטבעות הדיגיטליים, הנפקתם ואופן השגתם, יחד עם השלכות מס לגבי מי שהשיג את המטבעות. השלכות המס מנותחות בהתאם לקטגוריות השונות ומציגות מספר עמדות אפשריות לעניין המיסוי, לרבות את עמדת רשות המיסים במקום בו קיימת עמדה כאמור.

מיסוי ביטקוין – צפה במדריך המלא
ביטקוין – רשימת כל המבזקים

מיסוי ביטקוין

מיסוי ביטקוין – תקציר

פחות מעשור חלף מאז הומצאה טכנולוגיה חדשנית אשר אפשרה את פיתוחו של אמצעי תשלום מבוזר – מטבעות דיגטליים. בשנים האחרונות נמשכים השגשוג והפריחה של מגוון מטבעות דיגיטליים בשוויי של מאות מיליארדי דולרים.

הגידול העצום בשווי השוק של מטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין, את'ר ואטריום הפך משקיעים "קטנים" לבעלי נכסים בשווי אדיר. במצב שנוצר, לקוחות רבים מתלבטים האם לממש את השקעתם, וכיצד נכון לעשות זאת. מה יש לדווח לרשות המיסים? ולא פחות חשוב מכך – כיצד תסכים המערכת הבנקאית המקומית להפוך את המטבעות הדיגיטליים לכסף "פיאט".

כמה מס צריך לשלם על ביטקוין?
צפה בסרטון חדש ואיכותי בנושא (09:56)

כמה מס צריך לשלם על ביטקוין

מגוון אירועי מס שונים בהקשר לביטקוין

השגת/רכישת מטבע דיגיטלי מתאפשרת באופנים שונים, ומימוש המטבע ומכירתו עשוי להיות פטור או חייב במס כאשר ההבדל בין תוצאות המס הינו דרמטי. מטבע הביטקוין אשר בתחילת דרכו היווה אלטרנטיבה אנונימיות – כבר אינו אנונימי. כיום כל הפעולות שנעשות בו מתועדות בקובץ הבלוקצ'יין ואף ניתנות למעקב וניטור ע"י גורמים נוספים.

המשקיעים וגורמים המעורבים בתעשיית הבלוקצ'יין חייבים להיות מודעים לרגולציה בנושא, בדגש על מיסוי ביטקוין ומטבעות נוספים. שנת 2018 הינה שנה יוצאת דופן בה מתאפשרת פנייה אנונימית אל הרשויות לביצוע הסדרים במסגרת נוהל גילוי מרצון.

משרדנו מייעץ ומלווה משקיעים וחברות המעורבים בתעשיית זו בכל שלבי פעילותם – מרגע כניסתם להשקעה במטבעות, תוך השתתפות בהנפקות, מסחר, מימוש השקעות ועוד.

נשמח לענות על כל שאלה בנושא.

מיסוי ביטקוין – צפה במדריך המלא

מיסוי ביטקוין ומטבעות דיגיטליים

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה