160  בחוק ההסדרים לשנת 2017 נוסף סעיף 367 א לחוק הביטוח הלאומי שלפיו יכול המל"ל להרים את מסך ההתא גדות ולגבות חוב ממי שהחברה העבירה אליו נכסים או פעילות (חוזר מעסיקים 1471 מיולי 2017 .) [ מבזק מס מספר 760 מיום 06 בדצמבר 2018 ] אשת בעל מניות השליטה בחברה, כבעלת שליטה, ואינה זכאית לדמי אבטלה ביום 8/5/2019 דחה ביה"ד האזורי לעבודה (ב"ל 54379-09-17 ) את תביעתה של מרים לוי (להלן: המבוטחת) לתשלום דמי אבטלה, בטענה שלא הוכח כי התקיימו יחסי עובד ומעסיק לבין החברה שבה עבדה, ומאחר ולמעשה הייתה בעלת שליטה בחברת מעטים. רקע חוקי  סעיף 6 ב' לחוק הביטוח הלאומי קובע מפורשות שהחל משנת 2004 ביטוח אבטלה ל א יחול על בעל שליטה בחברת מעטים.  בעל שליטה בסעיף 32(9 ) לפקודה - בין היתר, מי שמחזיק במישרין או בעקיפין לבדו או ביחד עם קרובו ב - 10% לפחות מהון המניות שהוצאו או ב - 10% מכוח ההצבעה.  חברת מעטים בסעיף 76 לפקודה - חברה שהיא בשליטתה של חמישה בני אדם לכל היותר ואיננה חברת בת ולא חברה שיש לציבור עניין ממשי בה.  מבוטח בביטוח אבטלה - תושב ישראל או תושב ארעי, שאינו בעל שליטה, שמלאו לו 18 שנים וטרם הגיע לגיל פרישה לגבר ( 67 ) והוא עובד הזכאי לשכר, שמעסיקו חייב בתשלום דמי ביטוח בעדו. ביה"ד הארצי קבע בעבר כי זכאות לדמי אבטלה של אשת בעל שליטה תיבחן בשני מבחנים: בחינת שליטה עקיפה ובחינת יחסי עובד - מעסיק. תמצית עובדתית וטענות הצדדים  המבוטחת עבדה בחברה שמלוא מניותיה בידי בעלה, שאף הוא עבד בה. זאת במשך 25 שנה. משהפסיקה החברה את פעילותה, פוטרה והגישה תביעה, למוסד לביטוח לאומי (להלן: המל"ל) לתשלום דמי אבטלה.  המל"ל דחה את התביעה, בטענה כי המבוטחת הייתה בעלת שליטה בחברת מעטים, ועל כן אינה מ בוטחת בביטוח אבטלה.  לטענת המבוטחת היא עבדה במשך 25 שנים בחברה והייתה בינה לבין בעלה חלוקה מובהקת בתפקידים. הבעל היה אמון על ניהול הייצור, והמבוטחת על ניהול העסק שכלל: פרסום, שיווק, ישיבה עם לקוחות וסגירת עסקאות, מילוי הזמנת עבודה והוצאת קבלות וחשבונות, אי תור וקבלת עובדים משירות התעסוקה, פרסום הודעות דרושים במדיות אחרות, הפקדת כספים בבנק ועוד.