186  ביה"ד האזורי קבע כי הוצאות דמי הניהול בחברה הן הוצאותיה של החברה ואינן הוצאות המבוטח, וכי אין לקזז הפסדי החברה המשפחתית מהכנ סותיו כעצמאי מאותם דמי ניהול.  המבוטח ערער לבית הדין הארצי. עמדת ביה"ד הארצי והפסק  אין חולק כי ההכנסה בשומה של המבוטח לצרכי מס הכנסה, כנישום מייצג של החברה המשפחתית, היא שלילית נוכח הפסדי החברה.  מוסד החברה המשפחתית לא אומץ בשלמותו ע"י חוק הביטוח הלאומי , אלא בחלקו.  גם תיקון 103 לחוק הביטוח הלאומי בו הוסף סעיף 373 א, נועד רק לקבוע את עיתוי חיוב בעלי המניות בדמי ביטוח בגין רווחי החברה המשפחתית (כהכנסה פסיבית מדיבידנד), ולא לאמץ שקיפות מלאה כפי שקובע סעיף 64 א לפקודה.  במקרה הרגיל של נישום מייצג בחברה משפחתית רווחית, שיש לו הכנסות נוספות ממשלח יד מעבר להכנסות מהחברה המשפחתית, ההכנסות הנוספות ממשלח יד תחויבנה בדמי ביטוח לפי סוגן, והכנסות החברה שמיוחסות לנישום המייצג תחויבנה בדמי ביטוח כהכנסות של מבוטח שאינו עובד ואינו עובד עצמאי.  ביה"ד מדגיש כי קיימים 2 הבדלים מהותיים בין ההסדר בסעיף 64 א לפקודת מס הכנסה לבין ההסדר בסעיף 373 א לחוק: .א בעוד שסעיף 64 א לפקודה משקף הכנסה חייבת והפסדים של החברה המשפחתית לנישום , המייצג הרי שסעיף 373 לחוק א מתייחס רק להכנסה חייבת. קרי ללא יחוס הפסדים. .ב סעיף 64 א לפקודה מייחס את כל תוצאות החברה המשפחתית לנישום מייצג - אחד. סעיף 373 א לחוק מייחס את ההכנסה החייבת (החיובית בלבד) של החברה המשפחתית, לכל בעל מניות בה, לפי שיעור ההחזקה במניותיה.  גישת המבוטח לאפשר קיזוז של הפסדי החברה המשפחתית (כמבוטח שאינו עובד ואינו עובד עצמאי) מהכנסותיו מדמי ניה ול (כעצמאי) מעלה קושי של קיזוז בין שני סיווגים שונים של הכנסות ושיעורים שונים של חיוב בדמי ביטוח. בסיכומו של דבר נקבע כי הפסדי חברה משפחתית, ואף הללו הנובעים מתשלומים ששילמה לנישום מייצג בה, לא יקוזזו מהכנסתו של הנישום המייצג כעצמאי וכל שכן כשכיר. על הכנסותיו האישיות הללו יחויב בדמי ביטוח כחוק. הערעור נדחה. [ מבזק מס מספר 830 מיום 21 במאי 2020 ]