223 כפי שנמסר לנו מהמל"ל , גם אם אין בידי הללו טופס זה, ניתן להגיש תביעות לדמי אבטלה תוך ראיות או תיעוד תומך להיותם "שכירים" על פי הצו (בהתקיים התנאים שתוארו לעיל), כגון צילום קבלות וחשבוניות מס תוך ציון תאריכים מסודרים בהם בוצעה העבודה לכל קבלה /חשבונית ופרטים מלאים של מקום העבודה . במקרים אלו, המל"ל ישלם מקדמות על חשבון דמי האבטלה ובמקביל ייערך בירור מול אותו גורם מעסיק על מנת לוודא את המעמד הנטען לאשורו. בנוסף המל"ל לא יתנה את תשלומי דמי האבטלה, בתשלום קודם של דמי ביטוח על ידי אותו "מעסיק" (שיתכן שאינו מודע או אינו מכיר בכך שהוא נחשב כ"מעסיק" לעניין החוק), והמל"ל יערוך עימו את הברור, לרבות דרישת דמי ביטוח, במועד מאוחר יותר. מעניין לעניין, בנושא הרחב יותר של הזכאות לדמי אבטלה, פורסם כי מתוכננת הקלה בתקופת האכשרה:  על פי חוק הביטוח הלאומי עובד שכיר זכאי לדמי האבטלה אם צבר 12 ח ודשי ביטוח מתוך 18 חודשים שקדמו ליום שבו נרשם כמובטל, אף אם לא עבד חודשים מלאים.  בהתאם לפרסומים האחרונים בכלי התקשורת, בכוונת המל"ל להקל בתנאי הזכאות לדמי אבטלה תוך הקטנת תקופת ההכשרה לשישה חודשים בלבד (במקום 12 חודשים) האחרונים מתוך 18 חודשים טרם הרישום בשירות התעסוקה. - קרי ככל שכך יהיה , יוכלו אזרחים רבים להכנס למעגל הזכאים לדמי אבטלה , זכות שאינה קיימת להם, על פי הדין הקיים כיום. עם זאת, וכפי שנמסר לנו מהמל"ל, הקלה זו מחייבת תיקון חקיקה או צו אחר, לרבות בתקנות לשעת חרום, דבר ש נכון לעכשיו טרם נעשה , אך סביר שיעשה ובסמוך . [ מבזק מס מספר 823 מיום 19 במרץ 2020 ] מענק הסתגלות מיוחד לבני 67 ומעלה (גברים ונשים) ביום 27 במרץ 2020 חתם ראש הממשלה על תקנות לשעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (מענק הסתגלות מיוחד לבני 67 ומעלה), התש"ף - 2020 (להלן: התקנות). התקנות קבעו כללים לפיהם ישולמו מענקי הסתגלות לעובדים שכירים בני 67 ומעלה, שפוטרו או שהוצאו לחל"ת כפוי ביוזמת המעסיק בשל משבר הקורונה, החל מיום 1.3.2020 ואילך. עובדים שכירים מעל גיל 67 אינם זכאים לפי החוק לדמי אבטלה, אך זכאים להגיש תביעה לקצבת אזרח ותיק (שלא תפגע במענק ההסתגלות המיוחד), אם לא זכאים לקצבה עוד קודם לכן. לאור המשבר ההמוני, והרצון לסייע לקבוצת גיל נצרכת זו, המ משלה התקינה תקנות לפיהן עובדים מעל גיל 67 יהיו זכאים ל" מענק הסתגלות מיוחד ", בהתאם לתנאים המפורטים להלן: