מבזק מס ישראלי 577 - 

מיסוי בינלאומי  31.12.2014

בריטניה מתכננת להתמודד עם שחיקת בסיס המס באמצעות הטלת מס על "הסטת רווחים" - 31.12.2014

בחודש דצמבר 2014, פרסמה רשות המסים הבריטית ("הרשות") הצעת חוק למיסוי "הסטת רווחים". הצעת החוק נועדה להתמודד עם נישומים המסיטים רווחים מבסיס המס הבריטי באמצעות:

(א) עסקאות המביאות לחסר מס  בבריטניה ע"י תשלומי העברה לחו"ל או שימוש בישויות שאין להן מהות כלכלית או –

(ב) תכנון פעילות עסקית שתכליתה למנוע נוכחות מיסויות (בסיס קבוע) בבריטניה.

במה דברים אמורים? הצעת החוק נועדה לטפל במקרים שבהם למשל, חברות זרות מוכרות או מעניקות שירותים בסכומים מהותיים לתושבי בריטניה, וזאת תוך שהן נמנעות מלהקים מוסד קבע בבריטניה שבאמצעותו תבוצע פניה ללקוחות וינוהל עמם מו"מ, אלא פעולות אלה מבוצעות על ידי גורם מקומי בבריטניה, המפנה את הלקוחות לחתום על הסכם עם החברה הזרה, שאינה מדווחת וחייבת במס בבריטניה על ביצוע מכירות או הענקת שירותים ללקוחותיה שהינם תושבי בריטניה.

באופן זה כל ההכנסה מיוחסת לחברה הזרה, שלרוב מתאגדת במדינת "נוחות".

המס שיוטל הינו בשיעור של 25%, ויחול על "הסטת רווחים", החל מיום ה – 1 באפריל 2015. במסגרת הצעת החוק נקבעו סייגים מסוימים לתחולת הצעת החוק, לרבות סף מחזור ו/או סוגי עסקאות מסוימות, ותנאים אחרים.  יושם אל לב כי מס החברות בבריטניה צפוי להיות בשנת 2015 – בשיעור 20% בלבד !!

לדעת הרשות, ראוי היה שהפעילות תבוצע בבריטניה מלכתחילה באמצעות מוסד קבע ועל כן, הרשות תטיל מס על החברה הזרה, באמצעות מיסוי הכנסותיה החייבות הרעיוניות המחושבות לו לחברה הזרה היה מוסד קבע בבריטניה.

יצויין ולא ברמז כי הצעת החקיקה האמורה מכונה בעיתונות הכלכלית, "GOOGLE TAX", והמסר ברור.

סוגיה דומה נדונה גם בישראל ביחס לחברות רב לאומיות ורשות המסים הודיעה זה מכבר שתוציא חוזר מקצועי בנושא, דבר שטרם נעשה. נושאים אלו גם נדונו בארגון ה -OECD  במסגרת פרויקט ה-  BEPS.

נציין, כי הנישום הבריטי יידרש ליידע את רשות המסים הבריטית על תחולת הוראות החוק לגביו, והגורם הרלוונטי ברשות יבחן את המקרה במידת הצורך וימציא הודעת חיוב על המס שתידון בין הצדדים. על החלטתו הסופית של אותו גורם ניתן יהיה לערער לבית המשפט למסים בבריטניה.

החוק אף מרחיק לכת כאשר המס שיתחייב בו תושב החוץ כתוצאה ממס זה, ניתן לגבייה מחברה קשורה בריטית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) יניב גולדשטיין ולרו"ח (משפטן) אייל סנדו, ממשרדנו. 

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה