מבזק מס מספר 589 - 

מיסוי בינלאומי  25.3.2015

מיסוי דירות מגורים בבריטניה המוחזקות על ידי תושבי חוץ - 25.3.2015

בהמשך למבזקנו מס' 561, ברצוננו להפנות את תשומת ליבכם, כי בהתאם להצעת חוק, החל מיום ה- 6 באפריל 2015, תושב חוץ – יחיד, חברה, שותפות, נאמנות וכיו"ב – המוכר נכס בבריטניה המשמש למגורים, לא יהיה זכאי לפטור ממס רווח הון בעת מכירת נכס כאמור. המחוקק הבריטי ביקש לשמר את הפטור עבור השקעות מבוזרות בידי מספר רב של משקיעים תושבי חוץ ועל כן, חברה זרה הנשלטת בידי יותר מ- 5 בני אדם תמשיך להיות פטורה ממס רווח הון.

לאור ביטול הפטור האמור, יחיד תושב חוץ יתחייב במס רווחי הון בשיעור של 18% או 28%, בהתאם לגובה רווח ההון, נאמנות זרה תתחייב במס רווחי הון בשיעור של 28% וחברה תושבת חוץ תתחייב במס בשיעור של עד 20%.

דיווח המכירה לרשויות המס בבריטניה יתבצע לכל המאוחר תוך 30 ימים ממועד השלמת המכירה.

על פי הצעת החוק, רק חלק רווח ההון המיוחס לתקופה שלאחר ה- 5 במאי 2015 יתחייב במס רווחי הון והנישום יוכל לבחור בין שתי דרכים לחישוב המס על החלק החייב במס רווחי הון:
א. קביעת בסיס עלות חדש לצורכי מס בהתאם לשווי הנכס נכון ליום ה- 5 באפריל 2015, וזאת בהתאם להערכת שווי מטעם מומחה.
נציין כי על פי הצעת החוק, הערכת שווי כאמור ניתן לבצע בסמוך למועד המכירה ואין צורך להודיע כיום, עם כניסת החקיקה החדשה לתוקף, לרשות המסים בבריטניה על שווי הנכס. יחד עם זאת, מומלץ לשמור נתונים ואסמכתאות שלאורם יבצע מעריך השווי את הערכתו לנכס בדיעבד, ליום ה- 5 באפריל 2015.
האחריות לביצוע ולנכונותה של הערכת השווי מוטלת על הנישום.
ב. חלוקת רווח ההון באופן לינארי על פני כל תקופת ההחזקה בנכס.

נציין שגם כיום, תושבי חוץ חייבים במס רווח הון בגין מכירת נדל"ן (מסחרי או למגורים) הקשור למוסד קבע בבריטניה או שהפעילות הכרוכה בהחזקתו מגיעה לכדי מוסד קבע.
יצויין כי גם לאחר כניסת התיקון לתוקף, ימשיך לחול פטור על תושב חוץ המוכר נדל"ן מסחרי בבריטניה, ככל שהחזקתו אינה במסגרת מוסד קבע כדלעיל.
כמו כן, נשמר הפטור ממס בבריטניה הניתן לתושב חוץ בעת מכירת מניות של חברה בריטית, וכל שכן זרה, המחזיקה בנדל"ן למגורים בבריטניה.

אנו ממליצים לתושבי ישראל המושקעים בנדל"ן למגורים בבריטניה או המתכוונים להשקיע בנדל"ן כאמור, להתייעץ ולהיערך בהתאם.

נדגיש כי בריטניה מטילה מס העברה בעת מכירה או העברה של נדל"ן למגורים, המגיע לכדי 7%, כך שיש לבחון בזהירות יתר את הכדאיות לשינויי מבנים קיימים, לאור הוראות המעבר הצפויות להטיל מס רק על רווחים הנצמחים מעת כניסת החוק לתוקף, ואילך.

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) יניב גולדשטיין ולרו"ח (עו"ד) גדי אלימי, ממשרדנו.

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה