מבזק מס מספר 609 - 

מיסוי בינלאומי  27.8.2015

המועד האחרון להגשת בקשות לגילוי מרצון במסלול האנונימי קרב ובא - 27.8.2015

בהמשך למבזקנו מס' 562 מיום ה – 11/9/2014 בדבר הוראת שעה לגילוי מרצון, הרינו להביא לידיעתכם, כי המועד האחרון להגשת בקשות במסגרת המסלול האנונימי או המסלול המקוצר, שפורסמו בהוראה השעה האמורה הינו ה – 6/9/2015.
מטרת ההליך בין היתר היא להסדיר ולדווח על כספים וחשבונות בנק בלתי מדווחים המוחזקים על ידי ישראלים בחו"ל.

במסגרת המסלול האנונימי שבהוראת השעה, ניתן לפנות ללא ציון שמות ופרטים מזהים של נישומים, בעלי נכסים ו/או חשבונות בנק בחו"ל המבקשים להסדיר את דיווח הכספים וההכנסות שהופקו מהם, עד לסיום ההליך החישובי/שומתי, ורק לאחר מכן להזדהות.

במסגרת זו, נקבעה מסגרת זמן של 90 ימים עם אפשרות להארכה ל-90 ימים נוספים על ידי פקיד שומה שלאחריה יש לחשוף את השמות והפרטים גם אם לכאורה טרם הסתיים ההליך השומתי, אחרת – דין הבקשה להידחות.

משרדנו טיפל בשנה האחרונה בלקוחות רבים במסגרת ההליך המצוין, ומתעוררת השאלה – מה על לקוח שהגיע לאחרונה למשרדנו ובידיו אין את הנתונים הנדרשים והאסמכתאות הבנקאיות הנדרשות לשם הגשת הפנייה לרשות המיסים.

לטעמנו, בעלי נכסים לא מדווחים בחו"ל המבקשים להסדיר את דיווח ומיסוי הנכסים וההכנסות שהופקו מהם מול רשות המסים, עדייו יכולים להספיק להגיש את בקשתם במסגרת המסלול האנונימי, ובתנאי שנכון למועד הגשת הבקשה יבוצעו צעדים אופרטיביים לאיסוף נתונים רלוונטיים מחו"ל לגבי נכסיהם, תוך ציון עובדה זו במפורש בבקשתם להליך גילוי מרצון במסלול האנונימי.
בקשות כאמור – חשוב שיוגשו עד ליום 6 בספטמבר גם אם הן חסרות מקצת מהמידע הבנקאי.

נציין, כי לאור ריבוי הבקשות והלקוחות המתעניינים בהליך גילוי מרצון ולאור משך הזמן הארוך להשגת האסמכתאות, פנו לשכות מקצועיות, ובכללן לשכת רואי החשבון, למנהל רשות המסים בבקשה להאריך את תקופת הוראת השעה.
להערכתנו רשות המיסים תענה לבקשות אלו ותינתן ארכה נוספת להגשת בקשות. יחד עם זאת המלצתנו היא לא להסתמך על ארכה כאמור, ולהכין פניות להגשה במועד למקרה שבו לא תצא הודעה על הארכת המועד להגשת הבקשות.

משרדנו עוסק בשנים האחרונות רבות בתחום הסדרי מס בכלל וגילוי מרצון בפרט ופיתח מיומנות מיוחדת בנושא זה.

נשמח לעמוד לרשותכם בעת בחינת אפשרויות הטיפול והפנייה להסדר ברשות המיסים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) חגי אלמקייס ולרו"ח (עו"ד) יניב גולדשטיין, ממשרדנו.

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה