מבזק מס מספר 620 - 

מיסוי בינלאומי  3.12.2015

שינויים צפויים בהגדרת תושבות בבריטניה - 3.12.2015

ברצוננו להביא לידיעת לקוחותינו, שינויי חקיקה בהגדרת תושבות לצורכי מס בבריטניה, הצפויים להיכנס לתוקף החל מחודש אפריל 2017 (תחילת שנת המס בבריטניה).
בנוסף לתושבות לצורכי מס UK-RESIDENCY (הנקבעת על פי מבחנים הקבועים בדיני המס הבריטיים, שאף הם עברו רפורמה מקיפה לפני מספר שנים (ראה מבזקנו מס' 407), חבות המס בבריטניה נגזרת גם ממונח ה – "דומיסיל" (על פי הדין הבריטי הכללי). בכלליות נציין שהמונח "דומיסיל" מציין מהו "מקום מוצאו" של היחיד, שבדרך כלל ייקבע על פי ה"דומיסיל" של האב.
ככלל, תושב זר (יחיד) העובר להתגורר בבריטניה ישמור על "דומיסיל" זר ואף אם יעמוד בכללי התושבות הבריטיים, יחשב ל – Resident non-domicile ("Non-Dom"), גם אם ישהה בבריטניה תקופה ארוכה, כל עוד הוא שומר על כוונתו לעזוב את בריטניה בתום תקופת שהייתו.
Non-Dom זכאי ליהנות ממעמד מיוחד לצורכי מס, לפיו ככלל, רק הכנסותיו שהופקו בבריטניה יהיו כפופות למס בבריטניה. הכנסותיו שהופקו מחוץ לבריטניה לא יהיו כפופות למס בבריטניה, כל עוד לא הועברו לבריטניה.
Non-Dom השוהה בבריטניה תקופה ארוכה, נדרש לשלם תשלום לצורך שמירה על מעמד זה: שהייה בבריטניה של 7 מתוך 9 השנים האחרונות תחויב בתשלום שנתי בסך של 30 אלפי ליש"ט, שהייה של 12 מתוך 14 – סך של 60 אלפי ליש"ט, ושהייה של 17 מתוך 20 שנים – סך של 90 אלפי ליש"ט, וזאת כאמור על מנת לשמר את מעמד ה Non-Dom.
יחיד בעל "דומיסיל" בריטי, יתחייב במס עבור הכנסותיו הכלל עולמיות ויתחייב במס ירושה בבריטניה, שיחול על נכסיו הכלל עולמיים. לעומתו יחיד Non-Dom יתחייב במס ירושה רק עבור נכסיו המצויים בבריטניה המוחזקים על ידו במישרין.
מס הירושה בבריטניה מגיע לכדי 40% והוא חל על חלק נכסי העיזבון העולים על 325 אלפי ליש"ט.

החל מחודש אפריל 2017 צפוי לחול שינוי במעמד הNon-Dom: יחיד המתגורר בבריטניה במשך 15 מתוך 20 השנים האחרונות, יחשב כבעל "דומיסיל" בריטי לצורכי מס Deemed Tax Domicile ("DTD") ויהא כפוף למסי הכנסה וירושה על בסיס כלל עולמי. על מנת שהיחיד לא ייחשב ל – DTD, יהא עליו לשהות לפחות 5 שנים רצופות מחוץ לבריטניה, עוד קודם לקיום התנאי של שהיה בבריטניה משך 15 מתוך 20 השנים האחרונות.
עוד נציין, כי קיימת כוונה להחיל על Non-Dom את מס הירושה גם על נכסי נדל"ן למגורים Residential Property (בשונה מנדל"ן מסחרי, עליהם אי תחולת חבות במס ירושה תמשיך להתקיים) המצויים בבריטניה גם אם הללו מוחזקים על ידו בעקיפין באמצעות ישות זרה (חברה, שותפות, נאמנות, או ישות אחרת).
כוונת שינוי חקיקה זה, באה במקביל לתיקון חוק שכבר בתוקף מחודש אפריל 2015 לפיו תושב חוץ לא יהא עוד פטור ממס רווחי הון בגין מכירת נדל"ן למגורים בבריטניה (הפטור לתושב חוץ במכירת נדל"ן מסחרי עודנו בתוקף)(ראה מבזקנו מס' 561).
בנוסף, על פי אותו תיקון, תושב חוץ המחזיק נדל"ן למגורים בבריטניה באמצעות חברת שהינה Closely Held Company (חברה הנשלטת על ידי 5 או פחות בני אדם), שותפות או ישות אחרת (כפי שייקבע בחקיקה) יהיה כפוף למס ירושה בבריטניה.
אנו נעדכנכם לגבי כניסתם של שינויים אלה לתוקף.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) גדי אלימי ורו"ח (עו"ד) יניב גולדשטיין, ממשרדנו.

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה