מבזק מס מספר 643 - 

מיסוי בינלאומי  19.5.2016

ברכה לרשות המסים, ודאגה לתושבי ישראל בעלי חשבונות בנק בחו"ל בלתי מדווחים - 19.5.2016

על פי פרסום של רשות המסים מיום ה – 15 במאי 2016, מדינת ישראל הצטרפה להסכם רשויות מוסמכות ליישום האמנה המולטילטרלית לחילופי מידע אוטומטי הנוגע למידע פיננסי, המבוסס על התקן שפיתח ארגון ה – OECD, להסכם ליישום האמנה המולטילטרלית לדיווח בין מדינתי – Country-by-Country Report . בנוסף לישראל הצטרפו להסכם האחרון גם המדינות קנדה, איסלנד, הודו, ניו זילנד וסין.
ההסכם ליישום חילופי מידע אוטומטיים בנוגע לחשבונות פיננסיים של תושבים זרים יאפשר לרשות המסים בישראל לקבל מידע מגופים הפיננסים שבמדינות החתומות על ההסכם בהתאם לתקן אחיד, שכאמור פותח על ידי ארגון ה – OECD, וזאת על מנת לאפשר החלפת מידע ביעילות ובאופן שוטף עם מדינות רבות. למיטב ידיעתנו המידע שיועבר יכלול בין היתר את פרטי בעלי החשבון (שם, כתובת, מספר זיהוי לצורכי מס, תאריך לידה, תחום השיפוט), מספר החשבון, יתרת החשבון או שוויו בתום השנה, הכנסות ברוטו מריבית, מדיבידנד, הכנסות אחרות מנכסים שבחשבון הבנק ותמורה ברוטו ממכירת ני"ע או מפדיון ני"ע במהלך השנה.

בשולי הדברים נציין, כי למיטב ידיעתנו, בהתאם לדירקטיבה של האיחוד האירופאי, החלה לגבי תושבי מדינות האיחוד האירופאי, יועבר מידע כאמור בין מדינות החברות באיחוד האירופאי כבר במהלך שנת 2017 לגבי שנת 2016 !!!

ה – Country-by-Country Report משקף את המלצה מספר 13 של ה – BEPS שעניינו דיווח על פעילותן והכנסותיהן של קבוצות רב לאומיות לרשויות המס השונות במדינות שבהן הן פועלות. במסגרת דיווח זה, קבוצה רב לאומית תידרש להגיש דוח שנתי הכולל מידע בגין כל ישות בקבוצה הרב לאומית: הכנסות, המס ששולם במדינות בהן היא פועלת, תחום פעילותה, תושבותה, מקום התאגדותה, מספר העובדים בה ועוד.
ככלל, העברת המידע בין רשויות המס במסגרת ההסכם תעשה החל מסוף שנת 2017.
במבזקנו מספר 636, הבאנו לידיעתכם, כי בריטניה כבר יישמה בחקיקה את חובת הגשת הדו"ח האמור ותחולתו תהא בשנת 2016 לגבי תקופה חשבונאית המסתייימת ב – 31 בדצמבר 2015, והחובה תחול לגבי תאגידים רב לאומיים שמחזור המכירות המאוחד של הקבוצה אליה הם משתייכים עומד על 750 מיליון אירו ומעלה.
כניסתם לתוקף של ההסכמים לעיל מותנית באישרור האמנה המולטילטרלית, עליה חתמה ישראל בנובמבר 2015, ובהתאמת הדין הפנימי בישראל. מספר הצעות חוק הוצעו בנושא במהלך השנים האחרונות, אך אף אחת מהן טרם אושררה על ידי ועדת הכספים והועברה לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת (ראו מבזקנו מספר 635).

נזכיר, תושבי ישראל שטרם הסדירו חשבונות בנק זרים או נכסים אחרים בחו"ל המניבים הכנסות, כדוגמת נכסי נדל"ן, יכולים להסדיר הכנסות ונכסים אלו מול רשות המסים בישראל (ראו מבזקנו מספר 562), וזאת בהתאם להוראות השעה לגילוי מרצון – במסלול האנונימי עד ליום ה – 30 ביוני 2016, או באופן גלוי עד ליום ה – 31 בדצמבר 2016.

משרדנו עוסק בשנים האחרונות רבות בתחום הסדרי מס בכלל וגילוי מרצון בפרט ופיתח מיומנות מיוחדת בנושא זה.
נשמח לעמוד לרשותכם בעת בחינת אפשרויות הטיפול והפנייה להסדר ברשות המיסים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) חגי אלמקייס ולרו"ח (עו"ד) יניב גולדשטיין, ממשרדנו.

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה