מבזק מס מספר 345 - 

ביטוח לאומי  15.4.2010

אלמן ואלמנת צה"ל ונפגעי איבה יכולים להתחתן, הם ימשיכו לקבל תגמולים- אך אלמנות הביטוח הלאומי שנישאו (או ידועות בציבור) יאלצו לוותר על הקצבה - 15.4.2010

במרץ 2010 נכנס לתוקף תיקון לחוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום) (להלן חוק משפחות חיילים) ולפיו, אלמנות ואלמני צה"ל שיינשאו בשנית, לא יאבדו זכאותם לקצבאות ממשרד הביטחון.

תיקון החוק בא לסייע ולו במעט, לאלמנות ולאלמנים אשר הקימו משפחה לאחר נפילת יקירם ומתקן עיוות רב שנים שהקשה עליהם להקים משפחה.

בעקבות תיקון זה בחוק משפחות חיילים ובחוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה שנסמך עליו, מחדש הביטוח הלאומי את הזכאות לתשלום גמלאות והטבות לכל האלמנים והאלמנות של חללי פעולות איבה, שהתשלום הופסק עם נישואיהם.

המוסד לביטוח לאומי מחדש באופן אוטומטי את תשלום התגמולים וההטבות לילדי האלמנים והאלמנות שפרטיהם זמינים ומעודכנים במערכת.

המוסד לביטוח לאומי מפרסם מודעות וקורא לציבור האלמנים והאלמנות נפגעי האיבה שנישאו בשנית, ואשר המוסד טרם פנה אליהם ביוזמתו בעניין, לפנות אל סניפי המוסד לביטוח לאומי הקרוב למקום מגוריהם ולמלא טופס בקשה לתשלום התגמול, (הטופס מצוי גם באתר הביטוח הלאומי באינטרנט).

 לעומת אלמני צהל ונפגעי איבה, אלמן ואלמנה, המקבלים קצבת תלויים או קצבת שארים מהביטוח הלאומי ונישאו או שהם ידועים בציבור, תופסק קבלת הקצבה על ידם (ויזכו במענק מוגבל).לגבי ציבור זה לא תוקן החוק.

ידועים בציבור- שניים, החיים ביחד תחת קורת גג אחת ואין ביניהם קשר נישואין, רואים אותם בחוק הביטוח הלאומי כנשואים, ואינם זכאים לקצבה. עליהם להודיע על כך למוסד ביטוח הלאומי. אי דיווח עלול לגרום להיווצרות חובות.

כללים דומים יחולו גם על אלמנות ואלמנים שמקבלים גמלת תלויים- מבוטח או מבוטחת שבן או בת הזוג נפטרו כתוצאה מפגיעה בעבודה, וכן מי שהתנדב בהתנדבות מוכרת ונפטר עקב פעולת התנדבותו.

אלמן או אלמנה כאמור שחזרו ונישאו, תופסק זכאותם לקצבה וישולם להם מענק בשני שיעורים.

 בכל אופן- הילדים, כהגדרתם בחוק הביטוח הלאומי, ימשיכו לקבל קצבה, למרות הנישואין.

 מיזם הביטוח הלאומי, של משרד ארצי את חיבה פתרונות מיסוי בע"מ עם רו"ח אורנה צח (גלרט), עומד לרשותכם לייעוץ בנושא האמור.

 

נכתב ע"י חיים חיטמן ורו"ח אורנה צח (גלרט).

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה