בתיקון 132 לפקודה נקבע כי תבוטל הגדרת הסכום האינפלציוני למוניטין שלא שולם בעבורם. מיכללא עולה כי שיעור המס יהא 25% ללא קשר למועד התחלת צמיחת המוניטין, וללא חלוקה ליניארית כלשהי.
יחד עם זאת שינוי הגדרת הסכום האינפלציוני כאמור טרם נכנס לתוקפו לאור הקביעה כי תחילתו תהא עם קביעת תקנות על ידי שר האוצר, בדבר מתן האפשרות להפחתת המוניטין בידי הרוכש.
בימים אלו שוקדים בנציבות מס הכנסה ובמשרד האוצר על התקנת התקנות האמורות, אשר תהיינה בתוקף מיום 1.1.2003.
מבלי לדון בתוקפה הרטרואקטיבי של התקנה האמורה ניתן לומר כי באה לקיצה הפרשנות אשר הוצגה בפורומים מקצועיים, לרבות על ידי בכירי הנציבות, בדבר שיעור מס אינפלציוני של 10%, ועל יתרת הרווח הריאלי מס בשיעור של 25% (ראה מבזק מס מס' 4 מיום 29.12.2002).
מבירור שערכנו בנציבות מס הכנסה בדבר פרטי התקנות עולה כי תקופת הפחתת המוניטין תהא על פני תקופה בת 10 שנים, לא תהיה זכאות לכל ניכוי פחת או הפחתה נוספים, וכן ייקבע כי אם הרכישה נעשתה מתושב חוץ או מקרוב, לא יינתן הפחת כאמור אלא אם רוכש המוניטין הוכיח כי הללו נרכשו בתום לב וממניעים עסקיים.