מבזק מס מספר 27 - 

מיסוי ישראלי  16.6.2003

שינוי מעמדה של חברה לחברה בהשקעת חוץ במהלך תקופת ההטבות – מאריכה אוטומטית את תקופת ההטבות - 16.6.2003

לאחרונה פורסם חוזר מס הכנסה 8/2003 בנושא חברות בהשקעת חוץ. בין היתר סוקר החוזר את התנאים בהם צריכה חברה בעלת מפעל מאושר לעמוד, כדי לזכות בהטבות כחברה בהשקעת חוץ.

כזכור, מפעל מאושר בבעלות חברה בהשקעת חוץ בשיעור העולה על 25%, יזכה בין השאר לתקופת הטבות של עשר שנים לעומת תקופה בת שבע שנים לה זכאי  מפעל מאושר "רגיל". בנוסף, הטבת המס בחלוקת דיבידנד ממפעל מאושר בהשקעת חוץ אינה מוגבלת בזמן.

חברה בהשקעת חוץ בשיעורים של 49% ומעלה אף זוכה לשיעורי מס מופחתים (עד 10%) על הכנסתה החייבת המאושרת, בהתאם לשיעור השקעת החוץ בה.

החוזר קובע כי במידה והחברה הפכה ל"חברה בהשקעת חוץ" תוך תקופת ההטבות הרגילה (שבע שנים), תקופת ההטבות תוארך לעשר שנים, גם אם מרבית התקופה הייתה החברה "ישראלית לחלוטין".

יחד עם זאת ההקלות המיוחדות לגבי שיעורי המס  או תקופת חלוקת הדיבידנד יינתנו רק לגבי רווחיה שנצמחו בתקופה שבה נחשבה כחברה בהשקעת חוץ.

יש לשים לב כי השקעת חוץ נבחנת בהתאם לשיעור השקעת החוץ הנמוך ביותר במהלך שנת מס, כאמור בהגדרת המונח "שיעור השקעת חוץ" בסעיף 47(א1) לחוק, כך שהשקעה שבוצעה במהלך השנה תקנה הקלות בשיעור המס רק מן השנה העוקבת.

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה