מבזק מס מספר 39 - 

מיסוי ישראלי  1.10.2003

אי חבות במע"מ של תרומות מעוסקים - 1.10.2003

בימים אלו פורסמה על ידי אגף המכס והמע"מ הוראת פרשנות המפרטת את התנאים לאי חיוב במע"מ של תרומות על ידי עוסקים. הוראת הפרשנות האמורה באה בהמשך ליוזמתו של יו"ר וועדת משנה לענייני מסים ח"כ אהוד רצאבי, אשר נדונה לאחרונה בוועדת הכספים.

על פי הוראת הפרשנות, ההתייחסות למוצרים הנמכרים תהא בהתאם ל"מעמדם" בידי העוסק כמפורט להלן:

מלאי המיועד להשמדה / שאיננו ניתן למכירה – מחיר התרומה, בהתאם לסעיף 10 לחוק מע"מ יהא אפס. לעניין זה, התרומה תהא אך ורק למוסד בעל "אישור תרומות" ובכפוף לאישור המלכ"ר בדבר רישום התרומה. על העוסק להוכיח כי הטובין הינם חסרי ערך עבורו (על פי הקריטריונים בהוראת הפרשנות) ולנהל רישום מפורט, המאושר ע"י רו"ח. מס התשומות בגין נכסים אלו יותר בקיזוז. כחריג נציין כי טובין שמחירם נמוך ב- 50% מעלותם או מוצרי מזון על סף תאריך תפוגה ייכנסו אף הם להנחיות תת סעיף זה.

מלאי רגיל – מחיר התרומה, במידה והתקיימו התנאים המפורטים לעיל (למעט ערך הטובין), יהיה מחיר העלות של הטובין הנתרמים. עוסק שיבחר שלא לקזז את מס התשומות ברכישת הטובין, לא יחוייב בתשלום מס עסקאות בגין התרומה, כאמור בסעיף זה.

טובין מיובאים – לא יחול שינוי – גובה התרומה ייקבע בהתאם לערכם של הטובין המיובאים.

תרומת שירותים – על פי דין לא יחול מע"מ בתרומת שירותים. בהקשר לניכוי מס תשומות במתן השירותים, קובעת הוראת הפרשנות כי במידה והשירותים ניתנים במהלך העסקים הרגיל של העסק, והיקפם שולי ביחס לכלל הפעילות, יותר ניכוי מס התשומות במלואו.

 

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה