מבזק מס מספר 4 - 29.12.2002

מיסוי ישראלי - בעלות אמיתית בחשבונות בנק משותפים - טפסים.

גמלאים בעלי הכנסה מריבית, פטורים עד לסכום מסוים ממס. במידה וינוכה מס במקור על ידי הבנקים בגין סכום ריבית הנמוך מתקרת הפטור, יבוצע החזר המס אוטומטי אשר יינתן לבעל חשבון אשר גילו מעל 65 שנים. במידה ובחשבון של מבוגר כאמור קיים שותף "צעיר", לא יינתן ההחזר האוטומטי. לשם קבלת ההחזרים באופן שוטף, בחשבון בנק כאמור, ללא צורך בהגשת דוחות שנתיים יש למלא טופס מיוחד המפרט את הבעלות בחשבונות הבנק. ניתן להוריד את הטופס מאתר האינטרנט של מס הכנסה שכתובתו:  www.mof.gov.il/itc.

מיסוי ישראלי - שיעור המס במכירת מוניטין שלא שולם בעדו - 25% ו- 10% על מרכיב האינפלציוני

שיעור המס אשר יחול לאחר כניסת הרפורמה לתוקף במכירת מוניטין שלא שולם בעדם יהא 25%, ללא חלוקה ליניארית כלשהי. יחד עם זאת, כל עוד לא ייכנסו לתוקפן תקנות בדבר התרת פחת על מוניטין כאמור בידי הרוכש, לא יבוטל הסעיף המגדיר "רווח הון אינפלציוני חייב" בהקשר למוניטין כאמור, הקובע מס בשיעור של 10%.

לפיכך עד כניסתן לתוקף של תקנות כאמור לעיל, שיעור המס בגין מכירת מוניטין יהא כדלקמן: על עליית הערך האינפלציונית בגין מוניטין שלא שולם בעבורם – 10%, ועל יתר רווח ההון הריאלי – מס בשיעור של 25%.

מיסוי ישראלי - חישוב רווחים ראויים לחלוקה לאחר תיקון 132 כולל מנגנון של קיזוז הפסד רטרואקטיבי

בהגדרת רווחים ראויים לחלוקה נוספה, בתיקון 132 לפקודה, הוראה לפיה הפסד שנוצר בחברה שמניותיה נמכרות ולא קוזז בחברה, יקטין את סכום הרווחים הראויים לחלוקה. הוראה כאמור יוצרת "קיזוז הפסד לאחור" לעניין רווחים ראויים לחלוקה – הוראה שאיננה מנויה בסעיף 28 לפקודה, הדן בקיזוז הפסדים, ואשר עומדת בניגוד לפרשנות שהייתה קיימת ערב תיקון 132 – ועדת רבינוביץ.

בחברה בה צפויים הפסדים, ולה רווחים ראויים לחלוקה שנצברו משנת 1996 – 2002, יש להיערך בהתאם.

מיסוי בינלאומי - מי שעלה לישראל לאחר 1.1.1993 יהא זכאי לפטור ממס על הכנסה פסיבית ב- 2003

סעיף 14(א) לפקודה קובע כי עולים חדשים, אשר חלפו למעלה מחמש שנים ממועד עלייתם לישראל, אך לא יותר מעשר שנים מן היום בו לראשונה נחשבו לתושבי ישראל, יהיו פטורים ממס על הכנסות פאסיביות  (שאינן מעסק) מריבית, דיבידנד, שכר דירה ותמלוגים, שמקורם בנכסים שהיו לו מחוץ לישראל, לפני שהיה לתושב ישראל,  בשנת 2003 בלבד .

מאחר שגם עולים חדשים אשר טרם חלפו חמש שנים מיום עלייתם לישראל זכאים לפטור ממס הקבוע בסעיף 14(א), פרקטית – יהיה זכאי לפטור האמור כל מי שעלה לישראל לאחר 1.1.1993.

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה