מבזק מס מספר 42 - 

מיסוי בינלאומי  6.11.2003

הגדרת הכנסה פסיבית של חברה נשלטת זרה - 6.11.2003

סעיף 75ב' אשר נוסף בתיקון 132 לפקודה קובע בעיקרו כי יראו את רווחיה מהכנסות פסיביות של חברה הבאה בגדרו של הסעיף כמחולקות לתושב ישראל שהוא בעל שליטה בחברה אף אם לא חולקו לו כדיבידנד בפועל באותה שנת מס.

הגדרת הכנסה פסיבית הנה מעיקרי הסעיף שכן הכנסה אשר לא תבוא בגדר הגדרת הכנסה פסיבית לא תחשב כמחולקת לבעל השליטה. הגדרת הכנסה פסיבית כוללת את הרכיבים הבאים:

הכנסה מריבית או מהפרשי הצמדה, הכנסה מדיבידנד, הכנסה מתמלוגים, הכנסה מדמי שכירות, תמורה ממכירת נכס כמשמעותה בסעיף 88, שאינה מכירת נכס ששימש את החברה בעסק או במשלח יד.

עיון בהוראות הפקודה – סעיפים 2 , 2א',ו-3 מעלה כי בנמצא מספר סוגי הכנסות אשר אינן באות בגדר הכנסה פסיבית, ולפיכך אף אם יתקבלו בידי חברה העונה על הגדרות הסעיף לא יחויב בעל השליטה תושב ישראל במס בישראל, כל עוד לא חולקו כדיבידנד בפועל.

להלן רשימה חלקית של הכנסות אשר אינן באות בגדר הכנסה פסיבית לעניין רווחיה הבלתי מחולקים של ח.נ.ז: דמי ניכיון, מלוג, אנונה, מחילת חוב (בתנאים מסוימים), תמורה מפדיון מניות והכנסה מהימורים ומהגרלות נושאי פרסים. אמור מכאן כי בעלי שליטה בח.נ.ז אשר לה הכנסות מן המנויות לעיל, יכול שלא יתחייבו במס בישראל על הכנסתה הבלתי מחולקת.

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה