מבזק מס מספר 46 - 

מיסוי ישראלי  30.11.2003

היערכות לתום שנת המס – מיסוי רווחי קרן השתלמות (פורסם במעריב) - 30.11.2003

יש לי קרן השתלמות שנפתחה לפני יותר משש שנים ולכן ניתן לפדות אותה. האם בעקבות הרפורמה במס אחוייב במס על הרווחים שצברתי בקרן זו?

בתשובתנו התבססנו על ההנחה כי קרן ההשתלמות היא מאת מעביד (ולא קרן השתלמות לעצמאי) כמו כן לא נדרשנו בתשובתנו לכללים ולהיבטי המס החלים בעת הפקדת מעביד ועובד לקרן השתלמות והנחתנו הנה כי ההפקדות בקרן בוצעו בהתאם לכללים.

לגבי משיכת כספים שהצטברו בקרן השתלמות, נחלק את תשובתנו לשתי תקופות: משיכת הכספים שהצטברו בקרן בגין הפקדות שבוצעו לפני 1.1.2003, ומשיכת כספים כאמור שמקורם בהפקדות החל מיום 1.1.2003.

לגבי הפקדות שבוצעו לפני 1.1.2003:

משיכת הכספים שהצטברו בקרן השתלמות לאחר שחלפו 6 שנים ממועד פתיחתה (או שלוש שנים אם המוטב הוא פנסיונר), בין אם מקורם בהפקדות לקופה ובין אם מקורם בהפרשי הצמדה, רווחים או ריבית שהצטברו על הפקדות אלה, לא תהא חייבת במס.

לגבי הפקדות שבוצעו החל מיום 1.1.2003:

במשיכת כספים שמקורם בהפקדות לקופה כאמור שהופקדו בהתאם לכללים הרי שהפרשי הצמדה, ריבית ורווחים שהצטברו על הפקדות כאמור לגבי שכר שאינו עולה על תקרת הפטור (כיום שכר של 15,400 ₪ לחודש) תהא פטורה ממס.

במשיכת כספים שהם ריבית או רווחים שנצמחו על חלק הפקדות (עובד ומעביד) שהם מעל תקרת הפטור בלבד, יהיו חייבים במס בשיעור של 15%, הפרשי ההצמדה בגין הפקדות אלו יהיו פטורים ממס.

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה