מבזק מס מספר 466 - 

מיסוי בינלאומי  13.9.2012

הוראת השעה לגילוי מרצון – הזדמנות אחרונה בהחלט - 13.9.2012

כזכור, הוראת השעה לגילוי מרצון על נכסים מחוץ לישראל בלבד, אשר פורסמה ביום 15/11/2011, מעניקה הקלות במישור גביית המס- פטור מריבית ומקנסות על המס החל ואפשרות לביטול הפרשי ההצמדה.

ביום 26/6/2012 פורסמה ארכה להגשת בקשות לגילוי מרצון במסגרת הוראת השעה ובמסגרתה ניתנה גם האפשרות לפנות לרשות המסים בצורה אנונימית על מנת לברר את חבות המס העולה מהעובדות בתיק בטרם חשיפת פרטי המבקש המלאים.

האפשרות לפנות באופן אנונימי מעניקה בטחון רב ללקוח וזאת משום שביכולתו להבין בדיוק מהו סכום המס שבו הוא חייב טרם העברת שמו ופרטיו המלאים.

 

נכון למועד כתיבת מבזק זה, לא פורסמה ארכה נוספת וכלל לא ברור אם תפורסם ארכה כזו, כך שהמועד האחרון להגשת בקשות לגילוי מרצון במסגרת הוראת השעה הינו עד ליום 27/9/2012 (היום שאחרי יום כיפור).

מועד זה מתייחס להגשת הבקשה האנונימית ולפיכך, גם אם הטיפול באותה בקשה וחשיפת הפרטים שלאחר מכן יסתיימו במועד מאוחר יותר, הבקשה תיחשב כבקשה שהוגשה במועד.

משיחות עם נציגי רשות המסים והבנתם את מורכבות לוחות הזמנים הנדרשים לעתים על מנת לאסוף אסמכתאות והוכחות המאמתות את הצהרות המבקשים, נאותה רשות המסים לקבל בקשות חסרות תיעוד מלא בשלב הגשת הבקשה, תוך מתן אפשרות להגשת כל המסמכים הרלוונטיים במועד מאוחר יותר.

 

לאחר המועד האמור בו תסתיים הוראת השעה, בקשות לגילוי מרצון יכולות להיות מוגשות במסגרת הנוהל הקבוע (שפורסם בשנת 2005).
יצוין, שהנוהל הקבוע אינו כולל הקלות במישור גביית המס ואינו כולל את האפשרות לפנות בצורה אנונימית לרשות המסים.

 

למשרדנו ניסיון רב בטיפול בבקשות אלו. אנו ממליצים למי שחפץ להגיש פנייה אנונימית ולהסדיר את חשיפותיו הפליליות והאזרחיות מול רשות המסים לפנות למשרדנו בהקדם לשם הכנת פנייה כאמור.

 

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) חגי אלמקייס ולרו"ח (משפטן) אייל סנדו ממשרדנו.

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה