ככל הידוע לנו אישרה הכנסת ביום 21.12.2016 את הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2017 ו – 2018), התשע"ז- 2016, (להלן: "החוק").
בחוק זה נקבעו תיקונים מפליגים בענייני מיסים ובין השאר תוקנו והותקנו סעיפים בפקודת מס הכנסה "כנגד" משיכות בעלים מחברה (לרבות שימוש בנכסי החברה לטובתם האישית של בעלי מניות), "שיקוף" חברות ארנק ויחוס הכנסתן לבעלי המניות במישרין, מתן אפשרות למנהל רשות המיסים, בהתקיים תנאים מסויימים, לאלץ חלוקה כפויה של רווחי חברה שלא חולקו, מס ריבוי דירות, ועוד.
במבזק זה נתאר דווקא את "הסוכריה" שבחוק -"הדיבידנד המוטב". התייחסות פרטנית ומעמיקה לשאר התיקונים כאמור – תנתן במבזקים נוספים.
לריכוך ההתנגדות האדירה שהפגינו הלשכות המקצועיות בדיונים המקדימים וגם בוועדת הכספים, לשינוי הדרמטי שבקשה רשות המיסים לבצע בסעיף 77 המאפשר למנהל רשות המיסים, לאלץ חברה לחלק רווחיה – הוצעה במשותף ובעידודו של יו"ר ועדת הכספים ההצעה לקבוע דיבידנד מוטב כהוראת שעה.
להלן עיקריה:
דיבידנד מוטב – הערות ותשומת לב:
דיבידנד מוטב – לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (משפטן) יובל אבוחצירא, רו"ח אייל כרמי ורו"ח (משפטן) ישי חיבה, ממשרדנו.
ב"חוק ההתייעלות", שעבר בכנסת בקריאה שניה ושלישית ביום 21.12.216 נכללו מספר תיקונים אנטי תיכנוניים דרמטיים. נושא הדגל מבחינת רשות המיסים היתה חקיקה נגד "חברות הארנק".
רבות נכתב כנגד אותם שכירים ונושאי משרה "המתחפשים" לחברות, ונהנים מתשלום מס חברות בלבד, במקום במס שולי – כיחידים.
אלא שהרציונל לחוד ונוסח החוק שהוצע לחוד: נוסח ההצעה הגולמית, החיל חבות מס כיחידים על טווח עצום של פעילויות וחברות במשק עד כדי פגיעה ממשית בחופש ההתאגדות, והרבה מעבר לתכלית שצויינה בדברי ההסבר ונתמכה באופן רחב בציבור.
בסופו של דבר ולאחר דיונים רבים עם הלשכות המקצועיות ומספר סבבי ישיבות בוועדת הכספים, חל צימצום ניכר בתכולת התיקון, וניתן לומר כי בסופו של דבר הגיע הנוסח הסופי למקומו הראוי לו – מניעת שכירים מובהקים, ונושאי משרה, שאינם בעלי שליטה, לפעול באמצעות חברה.
להלן עקרי החיקוק כפי שתוקן בחוק:
הוסף לפקודה סעיף 62א, הקובע כי חברות "הארנק" יהיו שקופות מבחינת מס: נקבע בסעיף כי הכנסותיה של חברת מעטים (שאיננה חברת משלח יד זרה) הנובעת מפעילות של יחיד שהוא בעל מניות מהותי בה, יחשבו כהכנסתו של היחיד.
המקרים בהם יבוצע השיקוף וסיווג ההכנסה בידי היחיד, הינם בתמצית כך:
"אדם אחר" – למעט מי שהיחיד הוא בעל מניות מהותי בו במישרין או בעקיפין.
חזקות והתניות לס"ק 2:
יצויין כי במקרים בהם יחול התיקון והכנסות החברה יחשבו להכנסות אישיות של היחיד, יתכן ואין משמעות להמשך מתן השרותים באמצעות החברה. בדיונים המקדימים עם רשות המיסים נבחנה באהדה אפשרות פרוק החברה נותנת השרותים ללא חבויות מיסוי בפרוק. העניין לא הבשיל כדי חקיקה נכון לעתה , אך יתכן שהדבר יעלה לדיון מחודש בהמשך.
לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (משפטן) ישי חיבה, רו"ח (משפטן) יובל אבוחצירא ורו"ח אייל כרמי, ממשרדנו.
ככל הידוע לנו אישרה הכנסת ביום 21.12.2016 את הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2017 ו – 2018), התשע"ז- 2016, (להלן: "החוק").
בחוק זה נקבעו תיקונים מפליגים בענייני מיסים ובין השאר תוקנו והותקנו סעיפים בפקודת מס הכנסה "כנגד" משיכות בעלים מחברה (לרבות שימוש בנכסי החברה לטובתם האישית של בעלי מניות), "שיקוף" חברות ארנק ויחוס הכנסתן לבעלי המניות במישרין, מתן אפשרות למנהל רשות המיסים, בהתקיים תנאים מסויימים, לאלץ חלוקה כפויה של רווחי חברה שלא חולקו, מס ריבוי דירות, ועוד.
במבזק זה נתאר דווקא את "הסוכריה" שבחוק -"הדיבידנד המוטב". התייחסות פרטנית ומעמיקה לשאר התיקונים כאמור – תנתן במבזקים נוספים.
לריכוך ההתנגדות האדירה שהפגינו הלשכות המקצועיות בדיונים המקדימים וגם בוועדת הכספים, לשינוי הדרמטי שבקשה רשות המיסים לבצע בסעיף 77 המאפשר למנהל רשות המיסים, לאלץ חברה לחלק רווחיה – הוצעה במשותף ובעידודו של יו"ר ועדת הכספים ההצעה לקבוע דיבידנד מוטב כהוראת שעה.
להלן עיקריה:
הערות ותשומת לב:
לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (משפטן) יובל אבוחצירא, רו"ח אייל כרמי ורו"ח (משפטן) ישי חיבה, ממשרדנו.
ב"חוק ההתייעלות", שעבר בכנסת בקריאה שניה ושלישית ביום 21.12.216 נכללו מספר תיקונים אנטי תיכנוניים דרמטיים. נושא הדגל מבחינת רשות המיסים היתה חקיקה נגד "חברות הארנק".
רבות נכתב כנגד אותם שכירים ונושאי משרה "המתחפשים" לחברות, ונהנים מתשלום מס חברות בלבד, במקום במס שולי – כיחידים.
אלא שהרציונל לחוד ונוסח החוק שהוצע לחוד: נוסח ההצעה הגולמית, החיל חבות מס כיחידים על טווח עצום של פעילויות וחברות במשק עד כדי פגיעה ממשית בחופש ההתאגדות, והרבה מעבר לתכלית שצויינה בדברי ההסבר ונתמכה באופן רחב בציבור.
בסופו של דבר ולאחר דיונים רבים עם הלשכות המקצועיות ומספר סבבי ישיבות בוועדת הכספים, חל צימצום ניכר בתכולת התיקון, וניתן לומר כי בסופו של דבר הגיע הנוסח הסופי למקומו הראוי לו – מניעת שכירים מובהקים, ונושאי משרה, שאינם בעלי שליטה, לפעול באמצעות חברה.
להלן עקרי החיקוק כפי שתוקן בחוק:
הוסף לפקודה סעיף 62א, הקובע כי חברות "הארנק" יהיו שקופות מבחינת מס: נקבע בסעיף כי הכנסותיה של חברת מעטים (שאיננה חברת משלח יד זרה) הנובעת מפעילות של יחיד שהוא בעל מניות מהותי בה, יחשבו כהכנסתו של היחיד.
המקרים בהם יבוצע השיקוף וסיווג ההכנסה בידי היחיד, הינם בתמצית כך:
"אדם אחר" – למעט מי שהיחיד הוא בעל מניות מהותי בו במישרין או בעקיפין.
חזקות והתניות לס"ק 2:
יצויין כי במקרים בהם יחול התיקון והכנסות החברה יחשבו להכנסות אישיות של היחיד, יתכן ואין משמעות להמשך מתן השרותים באמצעות החברה. בדיונים המקדימים עם רשות המיסים נבחנה באהדה אפשרות פרוק החברה נותנת השרותים ללא חבויות מיסוי בפרוק. העניין לא הבשיל כדי חקיקה נכון לעתה , אך יתכן שהדבר יעלה לדיון מחודש בהמשך.
לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (משפטן) ישי חיבה, רו"ח (משפטן) יובל אבוחצירא ורו"ח אייל כרמי, ממשרדנו.
בהמשך למבזקנו מספר 609 מיום ה – 27/8/2015 בדבר הוראת שעה לגילוי מרצון, הרינו להביא לידיעתכם, כי המועד האחרון להגשת בקשות במסגרת המסלול האנונימי או המסלול המקוצר, שפורסמו בהוראה השעה האמורה (לאחר מספר ארכות שכבר ניתנו) הינו 31/12/2016.
מטרת ההליך בין היתר היא להסדיר ולדווח על כספים וחשבונות בנק בלתי מדווחים המוחזקים על ידי ישראלים בחו"ל בעיקר בחו"ל.
במסגרת המסלול האנונימי שבהוראת השעה, ניתן לפנות ללא ציון שמות ופרטים מזהים של נישומים, בעלי נכסים ו/או חשבונות בנק בחו"ל המבקשים להסדיר את הכספים וההכנסות שהופקו מהם, עד לקביעת החבות המיסויית בהליך שומתית, ורק לאחר מכן להזדהות.
משרדנו טיפל ומטפל בשנים האחרונות בלקוחות רבים במסגרת ההליך המצוין, ומתעוררת השאלה – מה על לקוח שהגיע לאחרונה למשרדנו ובידיו אין את כל הנתונים הנדרשים והאסמכתאות הבנקאיות הנדרשות לשם הגשת פנייה מלאה ומסודרת לרשות המיסים?
גם בעלי נכסים לא מדווחים בחו"ל, אשר יפנו למשרדנו בימים הקרובים ואין בידיהם את הנתונים הנדרשים ואת האסמכתאות הבנקאיות הנדרשות לשם הגשת פנייה מלאה לרשות המיסים, יכולים להספיק להגיש את בקשתם במסגרת המסלול האנונימי עוד לפני 31.12.2016, תוך ציון כי במועד הגשת הבקשה עדיין אין ברשותם את כלל המסמכים והאסמכתאות הרלוונטיים.
בפנייה כאמור אנו מציינים כי "בימים אלו מתבצע הליך איסוף נתונים בנקאיים אשר יימסרו לאחר, קבלתם" בקשות כאמור – חשוב שיוגשו עד ליום 31 לדצמבר גם אם הן חסרות.
לאור ההסדר שהושג בימים האחרונים, בין הנהלת הבורסה ליהלומים לבין רשות המיסים בדבר אופן מיסוי העוסקים בענף ומאחר והמועד האחרון להגשת פניות בהליך לגילוי מרצון, תקף גם לגבי פניות לגילוי מרצון של יהלומנים, אנו ממליצים ליהלומנים ביצוע מהיר ומיידי של פניה אנונימית לביצוע גילוי מרצון.
משרדנו עוסק בשנים האחרונות רבות בתחום הסדרי מס בכלל וגילוי מרצון בפרט ופיתח מיומנות מיוחדת בנושא זה.
צוות משרדנו ישמח לעמוד לרשותכם בעת בחינת אפשרויות הטיפול והפנייה להסדר ברשות המיסים.
לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) חגי אלמקייס ולרו"ח יוסי שלום, ממשרדנו.