מבזק מס מספר 669 - 

מיסוי בינלאומי  22.12.2016

הדקה התשעים לפני תום תוקף הוראת השעה לביצוע הליך גילוי מרצון אנונימי – גם היהלומנים מוזמנים לרוץ! - 22.12.2016

בהמשך למבזקנו מספר 609 מיום ה – 27/8/2015 בדבר הוראת שעה לגילוי מרצון, הרינו להביא לידיעתכם, כי המועד האחרון להגשת בקשות במסגרת המסלול האנונימי או המסלול המקוצר, שפורסמו בהוראה השעה האמורה (לאחר מספר ארכות שכבר ניתנו) הינו 31/12/2016.

מטרת ההליך בין היתר היא להסדיר ולדווח על כספים וחשבונות בנק בלתי מדווחים המוחזקים על ידי ישראלים בחו"ל בעיקר בחו"ל.

במסגרת המסלול האנונימי שבהוראת השעה, ניתן לפנות ללא ציון שמות ופרטים מזהים של נישומים, בעלי נכסים ו/או חשבונות בנק בחו"ל המבקשים להסדיר את הכספים וההכנסות שהופקו מהם, עד לקביעת החבות המיסויית בהליך שומתית, ורק לאחר מכן להזדהות.

משרדנו טיפל ומטפל בשנים האחרונות בלקוחות רבים במסגרת ההליך המצוין, ומתעוררת השאלה – מה על לקוח שהגיע לאחרונה למשרדנו ובידיו אין את כל הנתונים הנדרשים והאסמכתאות הבנקאיות הנדרשות לשם הגשת פנייה מלאה ומסודרת לרשות המיסים?

גם בעלי נכסים לא מדווחים בחו"ל, אשר יפנו למשרדנו בימים הקרובים ואין בידיהם את הנתונים הנדרשים ואת האסמכתאות הבנקאיות הנדרשות לשם הגשת פנייה מלאה לרשות המיסים, יכולים להספיק להגיש את בקשתם במסגרת המסלול האנונימי עוד לפני 31.12.2016, תוך ציון כי במועד הגשת הבקשה עדיין אין ברשותם את כלל המסמכים והאסמכתאות הרלוונטיים.

 

בפנייה כאמור אנו מציינים כי "בימים אלו מתבצע הליך איסוף נתונים בנקאיים אשר יימסרו לאחר, קבלתם" בקשות כאמור – חשוב שיוגשו עד ליום 31 לדצמבר גם אם הן חסרות.

לאור ההסדר שהושג בימים האחרונים, בין הנהלת הבורסה ליהלומים לבין רשות המיסים בדבר אופן מיסוי העוסקים בענף ומאחר והמועד האחרון להגשת פניות בהליך לגילוי מרצון, תקף גם לגבי פניות לגילוי מרצון של יהלומנים, אנו ממליצים ליהלומנים ביצוע מהיר ומיידי של פניה אנונימית לביצוע גילוי מרצון.

 

משרדנו עוסק בשנים האחרונות רבות בתחום הסדרי מס בכלל וגילוי מרצון בפרט ופיתח מיומנות מיוחדת בנושא זה.

 

צוות משרדנו ישמח לעמוד לרשותכם בעת בחינת אפשרויות הטיפול והפנייה להסדר ברשות המיסים.

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) חגי אלמקייס ולרו"ח יוסי שלום, ממשרדנו.

 

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה