מבזק מס מספר 785 - 

מיסוי ישראלי  6.6.2019

חוק עידוד – חברות קנאביס כמפעל טכנולוגי מועדף – צו השעה - 6.6.2019

בישראל קיימות חברות רבות הפועלות כמפתחות וכיצרניות של קנאביס רפואי, במעבדות אשר עומדות בסטנדרטים המחמירים שקובע משרד הבריאות. נציין כי טכנולוגיות מתקדמות ייחודיות אלו השתכללו לכדי טכנולוגיה עילית הנחשבת למובילה בקנה מידה בינלאומי בזכות האלגורתימים הרפואיים החדשניים שמפותחים בישראל. מחקרים מוכיחים כי מחלות רפואיות שכיחות כגון סרטן, פרקינסון, כאבים כרוניים, מחלות דלקתיות, אלצהיימר, גלאוקומה, טרשת נפוצה, מחלת קרוהן, איידס וכו' מוצאות מזור, ולו חלקי, באמצעות מוצרי הקנאביס.
החברות מעסיקות עובדי מחקר ופיתוח בתחומים רבים ומגוונים לשם השגת טכנולוגיות ייחודיות אלו. למותר לציין כי הפיתוחים הינם לשם הפקת תוצרת המיועדת רובה ככולה ליצוא לתעשיות הרפואיות העולמיות ותעשיות הקוסמטיקה בישראל ובעולם. ככל שתעמודנה החברות בתנאי "מפעל מועדף" יחול על הכנסתן החייבת מס בשיעור של 7.5% או 16% כתלות במקום הפעילות.
כיון שמדובר בחברות העוסקות במחקר ופיתוח ולדעתנו הכנסותיהן נובעות מ"נכס לא מוחשי מוטב" ראוי כי חברות הקנאביס הללו יבחנו החלת הוראות "מפעל טכנולוגי מועדף" בחוק עידוד השקעות הון (על הכנסתן החייבת יחול שיעור מס של 7.5% או 12% כדלעיל). וזאת לשם הפיכתה של ישראל למעצמה מובילה בתחום זה אשר תוכל להתחרות מול חברות בינלאומיות, תוך מימוש מטרות חוק עידוד – פיתוח כושר הייצור ויצירת מקומות תעסוקה במשק הישראלי.

למשרדנו ניסיון רב בליווי ויעוץ מקצועי בנושא חוק עידוד לרבות בבקשות לקבלת החלטות מיסוי ממחלקת חוקי עידוד שברשות המיסים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (משפטנית) ענבל שני, ממשרדנו.

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה