מבזק מס מספר 185 - 

ביטוח לאומי  21.12.2006

נהלי דיווח חדשים ע"י המוסד לביטוח לאומי - 21.12.2006

השבוע פורסם בעיתונות כי המוסד לביטוח לאומי עומד להוציא הנחיות חדשות בנוגע לאופן הדיווח של עסקים, כך שהחל מ-1.1.2007 יידרש פירוט חודשי מלא של הכנסות בעלי השליטה וכי עסקים קטנים בהם מועסקים עד 5 עובדים (כ- 75% מכלל המעסיקים במשק) יחויבו בדיווח חודשי שמי מלא לכל העובדים בעסק.

בשיטה הנהוגה כיום מדווחים בעלי השליטה כ-"עובדים נוספים" והדיווח השמי המלא על משכורות כלל העובדים נעשה פעם בשנה בטופס 126. בטופס 102 החודשי ניתנים נתונים כלליים בלבד של מספר העובדים בעסק וסה"כ המשכורות המשולמות.

יתרונות השיטה החדשה למוסד לביטוח לאומי ברורים. השיטה מאפשרת מעקב חודשי מדויק יותר אחר דיווחי המעסיקים ותאפשר זיהוי דיווחים פיקטיביים או הקמת חברה במקום עסק של איש אחד (אשר לדעתנו הינה לגיטימית כשלעצמה!) לצורך ניצול מסך ההתאגדות ומניעת פעולות גביה כנגד בעל העסק, אישית. מנגד נטען כי השיטה החדשה תאפשר מתן החזרים לעובדים המועסקים במספר מקומות עבודה אשר עברו את סף המס ותמנע תיקונים רטרואקטיביים עקב יישור הקו עם הדיווחים למס הכנסה.

עם זאת ישנם המציינים גם אספקטים אחרים של שינוי השיטה כגון פגיעה בצנעת הפרט עקב חשיפה אפשרית של גובה המשכורות לעובדים האחרים בעסק.

מן הראוי, למי שהשינוי רלוונטי לגביו, להיערך לקראתו מיידית.

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה