מבזק מס מספר 196 - 

ביטוח לאומי  8.3.2007

הודעה למעסיקים בדבר הדרכים לדיווח ולתשלום בטופס 102 החדש - 8.3.2007

בעקבות דרישת המוסד לביטוח לאומי מהמעסיקים החל ב- 1.1.07 למלא את פרטי בעלי השליטה והעובדים (עד 5 בעלי שליטה ועובדים) בטופס 102 החדש, אגף הגביה ממעסיקים בבט"ל פרסם איגרת בעיתונות, ובה מובהר כי מעסיקים, שאינם מעוניינים להעביר את גב הטופס (הכולל את פרטי העובדים) לבט"ל באמצעות הבנק בשל חסיון המידע, יוכלו להעביר את הפרטים בגב הטופס באמצעים אחרים.

ההוראות חלות על מעסיק עבור בעלי השליטה, ללא תלות במספר העובדים המועסקים אצלו (מעסיק שיש לו מעל 5 בעלי שליטה, ירשום את 5 בעלי השליטה עם השכר הגבוה ביותר), או על מעסיק המעסיק עד 5 עובדים.

חשוב לציין, שהעברת הטופס בפקס לבט"ל מחייבת את העברת הטופס (חזית וגב הטופס), שהועתק בכתב יד, לכן מומלץ להעביר הטפסים באופן ממוחשב, שיחסוך גם את ההעתקה של הנתונים.

להלן הבהרות בעניין אופן העברת המידע ישירות לבט"ל. ההבהרות נכתבו בשיתוף עם אגף הגביה ממעסיקים:

  1. דיווח באמצעות מערכת של ייצוג לקוחות (מערכת "מייצגים"), למייצגים המקושרים למערכת, ותשלום בפנקס-בבנק או בדואר. אפשרי דיווח וגם תשלום בעבור מיוצגים, שלהם הרשאה לחיוב הבנק (לא בהוראת קבע).

    השירות ניתן על ידי שידור הדיווחים במערכת ייצוג הלקוחות, ומידע מפורט ניתן לקבל בכפתור "עזרה". בימים הקרובים תישלח מצגת בדואר (לכתובת המשרד) לכל המייצגים המקושרים. המצגת תוצג גם בכפתור ה"עזרה" כאמור.

  2. 02דיווח באמצעות אתר התשלומים של הבט"ל, שהקישור אליו נמצא בדף הבית של אתר הביטוח הלאומי www.btl.gov.il.
  3. באתר התשלומים באינטרנט אפשר להשתמש לדיווח ולתשלום דוחות בכרטיס אשראי בסכום שאינו עולה על 10,000 ש"ח, או לדווח באתר ואת התשלום לבצע בהעברה בנקאית ללא הגבלה בסכום.

    כאשר מעוניינים להשתמש באתר התשלומים לדיווח בלבד, בעת הדיווח באתר התשלומים יש לשלם 1 ש"ח, שיעמוד לזכות המעסיק, ואפשר לקזזו בעת התשלום בבנק. התשלום יבוצע בבנק בטופס 102 ריק. בשדה "קוד דיווח" יש למלא קוד "12", ובשדה "תשלום בפועל" יש למלא את סכום התשלום.

    הדיווח יכול להתבצע בהקלדת הדו"ח למחשב, וגם בהעברת קובץ.

    אפשר לבצע יבוא קובץ ממרבית תוכנות השכר לאתר התשלומים של הביטוח הלאומי, ובכך לחסוך הקלדה של פרטי הדוחות.

    המעוניין בביצוע טעינת קובץ, יכול להעביר עד 60 טופסי 102 בקובץ אחד. בעבור כל עשרה טפסים על המייצג לשלם 1 ש"ח בכרטיס האשראי.

    פרטים נוספים בנושא זה ניתן למצוא באתר התשלומים של הביטוח הלאומי.

  4. דיווח באמצעות הפקס – דיווח ותשלום בטופס 102 (בשלב הראשון ללא מילוי פרטי העובד בגב הטופס) באמצעות הבנק או הדואר. לאחר התשלום יש לשלוח צילום חזית + גב הטופס המקורי בדף אחד, לפקס שמספרו 050-8967578. הפקס משמש את הביטוח הלאומי לקליטת הנתונים בגב הטופס בלבד.
  5. לצורך הבהרות ניתן לפנות למוקד התמיכה הטלפוני. מספרי הטלפון הם:02-6463252 ו- 026463251, בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00.

לפרטים נוספים בנושאי הביטוח הלאומי ניתן לפנות לאורנה צח, רו"ח, במשרדנו.

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה