כנס טעימות מס, מספר 7 - חומר רקע

ניתן בבית המשפט לענייני משפחה פסק דין המאשר את הסכם הגירושין ויחסי ממון 2012 בשנת של בני הזוג, כאשר במסגרת ההסכם נקבע כי מחצית ממניות חברת הבית, יועברו לבן הזוג. א לחוק גם על העברת מניות חברת 4 בהחלטת המיסוי, אישרה רשות המיסים להחיל את סעיף . מנגד נקבע כי בעתיד בעת על אף שמניות אלו שייכות לחברה ולא שייכות לבת הזוג הבית, מכירת מניות חברת הבית ע"י בן הזוג, הוא יחויב במס על "הרווח הנוסף" (של החברה) בהתאם א לחוק, כאילו פורקה החברה והוא מחזיק בהון המניות שלה. 71 להוראות סעיף לנו נראה, שהרציונאל שעמד בפני רשות המיסים, בעת אישור ההחלטה כאמור, היה שבת הזוג מחזיקה בבעלות מלאה במניות החברה ובכל רגע הייתה יכולה לפרקה ולהעביר את מניות חברת לחוק, ואח"כ להעביר את מניות חברת הבית לבן הזוג. 71 הבית אליה בפטור ממס, לפי סעיף מן האמור לעייל עולה כי החלטת מיסוי זו לא היתה מתקבלת לו בת הזוג לא היתה מחזיקה בבעלות מלאה בחברה. ואולם, גם לאור רציונאל זה עדיין עולות מספר תהיות: מדוע לא חויבה הפעולה במס רכישה? לעניין זה נסביר כי קיימת מחלוקת מלומדים, ,זכות במקרקעין (ב) לתקנות מס הרכישה, המאפשרת פטור ממס רכישה לגבי 27 האם תקנה ע"י האיגוד המתפרק והועברה ליחיד בפטור ממס שבח לפי סעיף 27/7/1983 שנרכשה לפי יום עצם העובדה שפעולה זו לא זכות באיגוד מקרקעין? לחוק, חלה גם כאשר מדובר על העברת 71 חויבה במס רכישה עשויה להצביע על עמדת רשות המיסים, שהעברת מניות חברת בית, כמוה (ב) (והנכסים 27 כהעברת הנכסים עצמם, שעל העברתם במקרה זה, ככל הנראה חלה תקנה .)...1983 עצמם נרכשו ככל הנראה לפני שנת האם לחברה היו פעילות או נכסים נוספים מעבר להחזקת מניותיה של חברת הבית? ברור כי לשאלה זו משמעות כבדה שכן פעילות נוספת או נכסים נוספים (שאינם נכסי מקרקעין)בחברה לפקודת מס הכנסה, דבר שלא אוזכר בהחלטת 93 היו עלולים לחייב במס רווח הון לפי סעיף המיסוי. -28-