מבזק מס מספר 324 - 

מיסוי בינלאומי  5.11.2009

חברה משפחתית והטבות של עולה חדש - 5.11.2009

החלטת מיסוי מעניינת העוסקת בייחוס הכנסות מחברה משפחתית לעולה חדש פורסמה לאחרונה (החלטת מיסוי 1010/09). המדובר במקרה בו בני זוג, תושבי ואזרחי מדינת אמנה מעוניינים לעלות לישראל ולקבל מעמד של עולים חדשים. בבעלות בני הזוג חברה זרה (מוחזקת במלואה על ידם) אשר משמשת כ"סוכן" לחברה זרה אחרת, שהינה חברה קשורה. בני הזוג מעוניינים להקים בישראל חברה משפחתית שתחליף את פעילות החברה המשמשת כ"סוכן". החברה המשפחתית תתחייב במס לפי סעיף 64א לפקודה.

 השאלה שעלתה היא, האם היחידים זכאים להטבות בהתאם לסעיף 14(א) לפקודה, הגם שהפעילות מניבת ההכנסות מתבצעת באמצעות חברה משפחתית ישראלית. סעיף 14(א) לפקודה מעניק פטור ממס ל- 10 שנים על הכנסות שהופקו מחוץ לישראל בידי עולה חדש או תושב חוזר ותיק, לרבות הכנסות מפעילות עסקית. נקבע שהפטור מכוח סע' 14(א) וכן מכוח סעיף 97(ב) (לעניין רווח הון), לפי העניין, יחולו, כל עוד הכנסות החברה המשפחתית הופקו ונצמחו מחוץ לישראל.

 החלטה זו הינה בעלת הגיון מיסויי, בעיקר לאור העובדה שמבחינת המיסוי בישראל, תוצאת מס דומה הייתה מתקבלת לו המשיכו בני הזוג לפעול באמצעות החברה הזרה שבבעלותם (זו הקיימת או חברה חדשה). עם זאת, יישום החלטה זו עשויה לשפר את תוצאת המס במדינות הזרות בהן מתבצעת הפעילות; כך, למשל, קיומה של אמנה למניעת מסי כפל בין ישראל לבין מדינת פעילות פלונית עשויה להפחית את שיעור הניכוי במקור החל במדינת הפעילות על הכנסות אלו, או להפחית את המיסוי במדינת הפעילות בשל העדר מוסד קבע בהתאם להוראות האמנה בין ישראל לאותה מדינה.

 נציין, כי ההחלטה מאפשרת שימוש נרחב ויצירתי בהטבות המגיעות ל"תושב חוזר וותיק" או עולים חדשים תוך שילוב חברות משפחתיות ושימוש בהחלטת מיסוי זו.

 לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) חגי אלמקייס או לעו"ד אתי גורלי- הלמן ממשרדנו.

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה