מבזק מס מספר 636 - 

מיסוי בינלאומי  23.3.2016

כניסתן לתוקף של תקנות בבריטניה לגבי פעולה מס' 13 של ה BEPS - 23.3.2016

בהמשך למבזקנו בנושא פרויקט ה – BEPS (ראו מבזקנו מספר 564) ברצוננו להביא לידיעתכם, שבבריטניה פורסמו תקנות לצורך יישום פעולה מס' 13 – Country by Country Reporting שבמסגרת המלצות ה BEPS.

משמעות הדבר הינה שתאגידים רב לאומיים, שבהם חברת האם הינה חברת תושבת בריטניה, יידרשו לדווח לרשות המסים בבריטניה, בדו"ח מפורט את ההכנסות, הרווחים, המסים ונתוני פעילות כלכלית נוספים בכל מדינה ומדינה שבה הם פועלים במסגרת התאגיד הרב לאומי, כדוגמת פרטים לגבי העסקת עובדים, הון, רווחים צבורים, נכסים מוחשיים, פעילות עסקית ("דו"ח על פי מדינה"). מידע זה ישמש את רשות המסים בבריטניה ורשויות מסים זרות לבחון האם תאגידים רב לאומיים מבצעים פעולות שמטרתן לשחוק את בסיס המס או העברתן רווחים למדינות שבהן שיעורי המס נמוכים יותר או התחמקות מתשלום מסים.

התקנות האמורות צפויות להיכנס לתוקף במהלך שנת 2016, והן יחולו על תאגידים רב לאומיים, שבהם חברת האם הינה חברת בריטית, ומחזור המכירות המאוחד של הקבוצה (חברה האם וחברות מוחזקות שלה) עומד על 750 מיליון אירו ומעלה, בתקופה חשבונאית שמסתיימת בתאריך 31 בדצמבר 2015 או שתחל ביום 1 בינואר 2016 או לאחריה. הדו"ח שיוגש לרשות המסים בבריטניה יתבסס על המלצות של ארגון ה -OECD בנושא.
הדו"ח יוגש לרשות המסים בבריטניה, באופן מקוון, לא יאוחר מתום 12 חודשים מסיומה של תקופה חשבונאית. בד"כ תקופה חשבונאית מכסה תקופה של 12 חודשים.

בנוסף לזאת, קובעות התקנות, כי במקרים שבהם חברת האם האולטימטיבית בקבוצה הבינלאומית היא תושבת מדינה שבה אין חובה של הגשת דו"ח על פי מדינה, או שהמדינה האמורה לא חתמה עם בריטניה על אמנה לחילופי מידע, כל ישות (Entity) תושבת בריטניה או מוסד קבע בריטי של ישות שאינה תושבת בריטניה, ידרשו להגיש דו"ח בבריטניה, דו"ח על פי מדינה, לגביהם ולגבי כל החברות המוחזקות על ידם.
נציין, שגם המחוקק הישראלי ער להתפתחויות בתחום ה – BEPS, וכפי שציינו במבזקנו הקודם (מבזק מספר 635 בנושא חיוב במע"מ על פעילות של נותני שירותם דיגיטליים) המחוקק הישראלי מבקש לקדם הטלת מע"מ על נותן שירות דיגיטאלי, כדוגמת גוגל, פייסבוק ואמאזון, על מנת שהללו ייאלצו להירשם בישראל ולשלם מע"מ בישראל עבור השירותים הניתנים לתושבי ישראל.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) יניב גולדשטיין ורו"ח (עו"ד) חגי אלמקייס, ממשרדנו.

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה