מבזק מס מספר 47 - 

מיסוי ישראלי  9.12.2003

היערכות לתום שנת המס – הפקת דוחות למס על ידי הבנקים (פורסם במעריב) - 9.12.2003

האם הבנקים יכולים להפיק עבורי דו"ח על פקדונות, ניירות ערך וכד' שיהווה דו"ח מלא למס הכנסה, או אני צריך להכין את הדו"ח באופן אישי?

ככלל, לגבי הכנסות שמקורן בתשואה על מכשירים פיננסים, כגון ריבית ודיבידנדים מפיקדונות, אג"ח או מניות, מפיקים הבנקים, מידי שנה, דוחות הכוללים את סכום ההכנסה והמס שנוכה ממנה. דוחות אלו מהווים אסמכתא ובסיס לצורך מילוי והגשת הדוח למס הכנסה, אך אינם מהווים תחליף לדוח השנתי, בפורמט הנדרש על ידי מס הכנסה.

לגבי רווח הון ממכירת ניירות ערך, הסיבה המרכזית שבעטיה נקבע כי ינוכה "מס מחזור" בשנת 2003 (%0.5 במחצית השנה הראשונה ו-1% במחצית השניה) הינה כי מערכת הבנקאות לא היתה  ערוכה לביצוע חישוב רווחים כאלו. לכן לגבי כל מי מס המחזור איננו מס סופי, עליו לבצע את חישוב רווח ההון בעצמו (כפי הנראה, וכך גם פורסם, ייקבע סף מחזור מסוים אשר מתחתיו מס המחזור יהא מס סופי, ייתכן והדבר יהא גם לגבי אלו החייבים בהגשת דוח). החל משנת 2004 יבצעו הבנקים, לשם ניכוי המס במקור, חישוב רווחים גם ממכירת ניירות ערך, ינכו 15%מהרווח ויפיקו דוח שנתי על רווחים וניכוי המס כאמור. גם במקרה זה דוח הבנק מהווה אסמכתא לדוח לצורכי מס, אך איננו מהווה תחליף לו.

 

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה