מבזק מס מספר 53 - 

מיסוי בינלאומי  20.1.2004

מיסוי תושב ישראל המחזיק בחברת LLC אמריקאית - 20.1.2004

בשל סיווג ה- L.L.C (להלן: "התאגיד") לעניין דיני ישראל כחבר בני אדם ולעניין דיני המס בארה"ב כשותפות, עולה ביתר שאת בעיית זיכוי בשל המס ששולם בחו"ל, תוך הימנעות מכפל מס.

מבדיקה שערכנו בנציבות מס הכנסה עולה כי במידה והמחזיק בזכויות בתאגיד ידווח בישראל באופן שוטף על הכנסות התאגיד, והשליטה והניהול על עסקי התאגיד הנם מחוץ לישראל, יתאפשר למחזיק לקזז מן המס המחושב בישראל על רווחי התאגיד את המס הזר ששולם ע"י המחזיק בתאגיד. יישום חלופה זו בהקשר לחברה, ישית מס נוסף בישראל על רווחיו של התאגיד עד לשיעור של 36% ומאידך יאפשר לקזז את הפסדיה השוטפים של החברה תושבת ישראל מהכנסה זו.

 בהקשר ליחיד, הרי ששיעור המס אותו ישלים היחיד יהא עד לשיעור המס השולי החל על הכנסותיו של היחיד הכלל עולמיות .

 יובהר כי בעל שליטה בחברת L.L.C אשר לא יבחר ביישום האמור יחולו לגביו הוראות חנ"ז, במידה ועמד בתנאי סעיף 75ב' לפקודה. נדגיש כי כפי שפרסמנו בעבר, לעניין שיעור מס העולה על 20% הנבחן בחנ"ז, ייכלל גם סכום המס ששילם בעל השליטה בתאגיד לשלטונות המס בארה"ב זאת בניגוד לעמדת הנציבות שהייתה נוהגת עד היום. מס זה יוקטן גם מסכום הדיבידנד הרעיוני לעניין חנ"ז.

המלצתינו כי בעלי שליטה בתאגידי L.L.C יבחנו היטב את אופן דיווחם על רווחי התאגיד בשנת 2003 על פי העקרונות העיקריים שפורטו לעיל. הבהרות ניתן לקבל באתר החברה.

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה